Amazon стана най-скъпата марка в света

13:50, 18 яну 23 / Свят 25 2002 Шрифт:
Биляна Иванова Редактор: Биляна Иванова

Американската компания Amazon е класирана на първо място в рейтинга на най-скъпите марки в света. Тя изпревари миналогодишния лидер Apple, става ясно от проучване на британската консултантска компания Brand Finance.

Amazon си върна лидерските позиции, въпреки че стойността на бранда през 2022 г. намаля с 15% - от 350,3 до $299,3 млрд. долара”, се посочва в документа. Уточнява се, че спадът в „силата на марката" е 41,2 млрд. долара, а други 13,7 млрд. долара са загубени поради „промени във външните фактори", но бизнес резултатите на компанията са положителни и компенсират загубата с 3,9 млрд. долара.

Като цяло влошаването на оценката на Amazon от ААА+ на ААА и намаляването на стойността на марката се дължи на факта, че след периода на Ковид потребителите са станали по-критични към обслужването на клиентите на американската компания, твърдят експертите на Brand Finance. Освен това „сроковете за доставка на поръчаните продукти са се увеличили". Това е довело до намаляване на готовността на клиентите на търговеца на дребно да препоръчат услугите му на други, се обяснява в доклада.

A премахването на глобалните ограничения, свързани с коронавируса, доведе до възстановяване на популярността на офлайн пазаруването, което също допринесе за известен спад в търсенето на услугите на Amazon, пише още в проучването, цитирано от БГНЕС. 

Анализаторите на Brand Finance посочват също, че стойността на марката на миналогодишния лидер Apple, известен със серията си смартфони iPhone и други устройства, работещи с операционната система iOS, е спаднала с 16% през отчетния период - от 355,1 на 297,6 млрд. долара, като този път американската корпорация заема едва второ място в класацията. Това се дължи на спад в прогнозата за приходите на компанията, свързан с прекъсването на веригата за доставки и недостига на работна ръка на пазара, което, според британски експерти, „ще ограничи способността на Apple да произвежда основни хардуерни продукти".

Според методологията на Brand Finance „силата на марката" се изчислява с помощта на балансирана система от показатели, която включва оценка на инвестициите в маркетинг, капитал на акционерите и бизнес резултати.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама