И селфитата влияят негативно на климатичните промени

15:00, 30 окт 21 / Любопитно 25 1628 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

Ново проучване сочи, че правенето на селфи и най-вече съхраняването на милиарди ненужни снимки и видеоклипове на сървъри по целия свят, създава толкова огромен въглероден отпечатък, че може да се сравни с този на авиокомпаниите.

Институтът по инженерство и технологии (IET), който поръча изследването, изчислява, че средно един възрастен жител на Обединеното кралство прави около 900 снимки годишно. За да публикува една снимка в социалните мрежи, човек прави средно пет други, от които да си избере.

Дублираните и нежелани изображения, оставени на съхранение в облачна система, натрупват 10,6 кг. емисии на CO2 на човек годишно.

Бил Гейтс ще спасява света от глобално затопляне като… затъмни Слънцето

Председателят на Института Крис Картрайт казва, че досега винаги е обръщано внимание на големите фирми, които влияят на въглеродните емисии - авиацията, транспорта и хранителната промишленост. „Историята, обаче, не спира дотук - в нашия все по-електронен свят, данните, на които сега разчитаме толкова много, също идват със скрити разходи за въглерод. Повечето от нас не осъзнават, че използването на облачно съхранение означава, че са необходими огромни, енергоемки центрове за данни“.

По-голямата част от данните в сървърите са генерирани в последните две години - тенденция, която не показва признаци на забавяне, пише БГНЕС.

За да може всеки да помогне за спиране на климатичните промени, експертите съветват да се изтриват нежелани имейли и снимки, да се ограничи ненужното съхраняване на информация, и да се общува колкото е възможно без размяна на данни.

 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама