Lidl представя Super-Fairtrade шоколада Way To Go

11:16, 16 мар 21 25 3646 Шрифт:
Биляна Иванова Редактор: Биляна Иванова

Lidl България представя най-новия си шоколад собствена марка със сертификат Fairtrade - Way To Go. Той вече е наличен във всички обекти на веригата в страната и става част от постоянния асортимент на веригата. Клиентите могат да се насладят на два вкуса - кокос и пекан, и морска сол и карамел - на цена от 3,79 лв./брой. 

С производството на Super-Fairtrade шоколада Lidl става първата верига, която допринася за преодоляване на разликата между нивото на доходите на производителите на какао спрямо необходимите доходи за издръжка. Вложеното в производството на шоколада Way To Go какао е с напълно проследим и прозрачен произход, а производителите от малкия фермерски кооператив Kuapa Kokoo в Гана прилагат устойчиви практики за отглеждането му. Те получават две премии от Fairtrade и Lidl чрез всеки продаден шоколад. От една страна, фермерите се възползват от гарантирана от Fairtrade минимална изкупна цена за продукцията си.  От друга страна, премията от Lidl постъпва в две програми за устойчиво подобрение на доходите им в дългосрочен план.

Първата програма осигурява обучение на малките производители за устойчиво отглеждане на какао, подобряване на реколтата и повишаване на приходите от нея. Втората програма на Lidl подпомага членовете на кооператива да разширят земеделската си продукция чрез отглеждането на суровини за производство на ориз, както и продукти от мед или сапун. Двете програми са не само принос към опазване на околната среда в съответните области, но и израз на активната позиция на Lidl за осигуряване на по-безопасни условия на труд и справедливи възнаграждения за производителите на какао.  

Израз на активната ангажираност на Lidl към устойчивото отглеждане на какао е и проектът PROCACAO от 2012 г., посветен на създаването на обучителна програма за производителите в Кот д‘Ивоар. Над 18 000 производители на какао и техните семейства са се възползвали от PROCACAO досега, а Lidl продължава дългосрочния си ангажимент за отговорен асортимент и устойчиво отглеждане на какао. В изпълнение на този ангажимент, от 2017 г. Lidl България използва само сертифицирано какао по стандартите Bio, Fairtrade, UTZ, Rainforest Alliance за шоколадите от собствените си марки Fin Carre, J.D. Gross и Fairglobe, както и при много други съдържащи тази суровина продукти. 

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама