Мерките са адекватни, но бизнесът не ги разбирал

10:14, 05 дек 20 / Политика 25 2630 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

68% от работодателите не одобряват антикризисните мерки на правителството за подпомагане на бизнеса за преодоляване на последствията от COVID-19. 50% от тях не са се възползвали от нито една от тези мерки. 29% са се възползвали от мярката „60/40“. 78% от бизнеса не се е възползвал от мораториума върху плащанията по кредитите. 90% не са се възползвали от оборотните кредити за малки и средни предприятия от ББР.

Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев, че се намираме на ръба на тежка икономическа катастрофа. „Мисля, че това са много силни думи от страна на Радосвет Радев. Той непрекъснато участва в изработването на мерките. Част от мерките все още не се познават достатъчно добре от работодателите“, заяви социалният министър Деница Сачева пред bTV.

Как държавата ще подкрепи засегнатия бизнес и работниците?

Мерките не са универсални, но са адекватни на ситуацията и на ресурсите, с които разполагаме. Трябва да има симетрия между цели и ресурси. Не можем да си поставяме цели, за които нямаме ресурси, с които да ги обезпечим. Част от мерките като че ли все още не се познават достатъчно добре от работодателите. Има по-скоро недоверие, че няма да се получат средства, отколкото дълбоко познание на това какво реално се предлага. Комбинацията от различни мерки, които работодател може да използва, да кажем 80/20, 80/0, каквато е последната мярка за 24 лв., заедно с кредити, заедно с грантове, които се дават по линия на Министерство на икономиката, биха могли да дадат възможност на един работодател да премине през кризата. Според мен значителна част от мерките не се познават. За мярката 60/40 още хората не знаят, че много отдавна е променена и не е тази, която действаше от март до май месец“, каза социалният министър.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама