Как Българската православна църква пропусна своя Великден? (ИНФОГРАФИКА)

15:40, 13 апр 20 25 2970 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова
В началото на Страстната седмица въпросът за ролята на църквата и вярата, особено в кризи като тази с коронавируса, висят със страшна сила. Какъв е образът на Българската православна църква в тази ситуация, какво направи българското духовенство за своите миряни в тези мрачни дни и какво пропиусна. Представяме ви мнението на Любомир Аламанов - управляващ партньор в SiteMedia Consultancy, работещ в сферата на комуникациите повече от 20 години. 
 
21 неща, които ръководството на Българската православна църква (БПЦ) не направи
 
Ръководството на БПЦ прояви завидно упорство и не затвори църквите. Всички други – католици, протестанти, мюсюлмани, будисти, даже ИДИЛ, забраниха на своите вярващи да посещават масови мероприятия. А БПЦ затъна в ритуали, нехаеща дали това ще се отрази на здравето на миряните. Вълната на неодобрение при гледките как много хора облизват една и съща лъжица, съпроводено с думи на отци, че молитвите пазят от вируси, заляха мрежите.
 
 
Проблемът, обаче, не е само в това, което БПЦ направи. А и в това, което ръководството на БПЦ не направи. Те искаха да бъдат духовни лидери, но ето 21 неща, които не направиха:
 
 
В криза духовните лидери не се крият зад високи стени. Истинските лидери са сред хората. Помагат, вдъхват надежда, съпровождат, дават пример. Лидерите не искат, а дават.
И друго не разбра ръководството на БПЦ. Вярата не е в сградите. Вярата не е в стриктните ритуали. Вярата е в душите на хората. В любовта към човека. В саможертвата.
Точно като в символа за Христос. В смисъла на Великден.
БПЦ забрави каква е основата на вярата. Пропусна своя Великден.
Жалко.
 

TOPNOVINI.BG призовава за дисциплинирано и отговорно поведение пред изпитанието COVID-19. Да се обединим около каузата да запазим живота и здравето на най-близките си.

#ОстаниВкъщи - спаси човешки живот!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама