Ангелкова: Загубите за българските хотелиери от фалита на ''Томас Кук'' са за десетки милиони левове

17:34, 26 сеп 19 / Политика 25 2440 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

„Загубите от фалита на „Томас Кук” за българските хотелиери са десетки милиони левове, които могат да се отразят негативно. Ще подкрепим сектора да подадем колективен иск както към „Томас Кук” – Великобритания, така и към дъщерните дружества в Германия.” Това каза в предаването „Лице в лице” министърът на туризма Николина Ангелкова.

Тя допълни, че ситуацията е изключително тежка и много неприятна не само за българския туризъм, но и за целия свят, защото „Томас Кук” са били един от гигантите в сектора, на които всяка една държава е разчитала по отношение на организирания туризъм и пакетните пътувания.

По-рано днес Ангелкова обсъди с посланика на Полша у нас Н. Пр. Мачей Шимански прекратяването на дейността на туроператора „Томас Кук“, част от които е и „Некерман Полска“.

Двамата обсъдиха и възможности за развитие на туризма между двете страни. 

Ангелкова: Разходите на туристите на „Томас Кук“ ще се поемат от застрахователите

Полша е много важен пазар за входящ туризъм у нас, ще съдействаме изцяло за преодоляване на ситуацията след фалита на „Томас Кук“ , както и за насърчаване на пътуванията на туристите от Полша. В момента има 92 полски туристи, които са в България през „Томас Кук“, стана ясно на срещата.  

Посланик Мачей Шимански коментира, че те също със съжаление са приели новината за фалита на „Томас Кук“. Той посочи, че компаниите имат застраховка, освен това съществува и гаранционен фонд, така че може да се организира не само връщането на полските туристи при нужда, но и за продължаване на услугите за тях през фонда. Посланик Шимански отбеляза и факта, че към момента в посолството няма обаждане за искане на съдействие от полски туристи в България, което значи, че не са срещали проблеми. 

Министър Ангелкова обсъди с Н. Пр. Шимански възможностите нашите хотелиери да се обърнат към гаранционния фонд на Полша, както и евентуалното им конституиране като длъжници при завеждане на общ иск. „Много е важно заради имиджа на България като дестинация за организиран туризъм да работим заедно да разрешим ситуацията по най-добрия начин. Затова нашите екипи са на място в хотелите и съдействат на тях и на туристите“, коментира министърът.

Тя коментира ситуацията и с посланика на Германия у нас Н.Пр. Кристоф Айххорн.

Министър Ангелкова уведоми дипломата, че екипи на Министерството на туризма са на място в Слънчев бряг и Златни пясъци и съдействат за безпроблемното прибиране на туристите по домовете им. „Всеки турист трябва да получи съдействие, надявам се гостите ни още веднъж да се уверят, че България е гостоприемна страна“, подчерта тя.

Министър Ангелкова изтъкна, че Германия е изключително важен туристически пазар за България. Тя информира също, че в най-близко време предстои нейна визита във Федералната република. 

„Страната Ви е изключително приветлива и гостоприемна и това е абсолютната истина, не любезности от дипломат“, заяви Н. Пр. Айххорн. Той добави, че България е в топ дестинациите за германските туристи и те искат да са тук отново. Посланикът увери, че застрахователят „Цюрих иншурънс“ е заявил, че разходите на туристите ще бъдат покрити изцяло. Той каза също, че в консулството има създадена гореща линия за германските туристи и  добрата новина е, че на него има единични обаждания. Няма паника, работи се професионално, подчерта той. Германското правителство е взело решение да подкрепи германския авиопревозвач „Кондор“, стана ясно от срещата. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама