Стефка Стоева, ЦИК: Оценяваме европейските избори като честни, спокойни и успешни

14:55, 26 юни 19 / Политика 25 1122 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Оценяваме европейските избори като честни, спокойни и успешни. Това каза председателят на Централната избирателна комисия (ЦИК) Стефка Стоева по време на представяне в Комисията по правни въпроси в Народното събрание на доклад на ЦИК за проведените на 26 май избори за членове на Европейския парламент от България, предава „Фокус“.

ЦИК реши: Емил Радев от ГЕРБ е вече евродепутат

„Анализът, който ви предлагаме, е обсъден от всички колеги, които в момента са на работа – 17 членове на ЦИК, и е гласуван с мнозинство от 14 гласа. Ще се опитам съвсем накратко да ви запозная с данните от изборите. Акцентът е върху машинното гласуване, което беше акцент и в целия процес на изборите“, посочи още Стоева. Според нея избирателната активност е била е обичайна за страната при този вид избори.

158 967 избиратели са гласували с машини, което е 7.59% от всички гласоподаватели.

Стоева уточни, че в секциите с машинно гласуване само 27.7% от избирателите са избрали да гласуват с машина, останалите 72.3% от избирателите са предпочели да гласуват с хартиена бюлетина. „Тези данни сочат, че цената на един глас с машинно гласуване с оглед броя на избирателите и разходите за наемане на машините, за сертифицирането им, за провеждане на пазарно проучване, за организиране на обществената поръчка, за допълнителното възнаграждение на членовете на секционните избирателни комисии с машинно гласуване възлиза на около 59 лв.“, посочи също Стоева.

По думите й за сравнение цената на един глас с хартиена бюлетина е 0.77 лв. Общата цена на бюлетините е 1 489 989 лв.“, каза още Стоева. Тя подчерта, че въпреки трудностите, всичките машини са доставени в 3000 секции. Стоева каза още, че в 149 от тях няма избирател, който да е гласувал машинно.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама