Росен Желязков: Основната цел пред БДЖ е да бъде доставчик на услуга и след 2024

15:48, 13 юни 19 / Политика 25 1210 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Трябва да се мисли за услугата, за нейната привлекателност спрямо обществото, за нейната устойчивост, дългосрочност и изпълнение на целевите показатели, които БДЖ има пред себе си, за да бъде доставчикът на тази основна услуга по договор с държавата и след 2024 година, когато пазарът ще се либерализира. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на провелото се днес обществено обсъждане на тема „Закупуване на нов подвижен състав за нуждите на БДЖ и инвестициите в националната железопътна инфраструктура“.

На обсъждането присъстваха и управленските екипи на БДЖ и НКЖИ, представители на синдикалните и работодателските организации, висшите учебни заведения ВТУ „Тодор Каблешков“, Техническият университет София и УНСС,  неправителствени организации и железопътни експерти. Министър Желязков отбеляза, че националният железопътен превозвач трябва да убеди обществото, че се развива във възходяща тенденция, за да запази единствената и лидерска позиция в пътническите превози.

По време на събитието стана ясно, че се очаква до края на годината да стартира процедура за закупуване на около 15 броя мотрисни влакове за средни разстояния, както и за доставка на 30 до 50 броя нови вагона. По разчети така ще бъдат осигурени над 4 000 места за пътуване на средни и дълги разстояния. По първоначални проучвания доставката може да се осъществи най-рано в средата на 2023 г. Индикативната стойност на инвестицията е за малко над 100 млн. евро и е планирана по начин, който няма да затрудни финансовото състояние на дружеството.

Паралелно се работи и по програма за модернизация и ремонт на наличните локомотиви, вагони и мотрисни влакове. Вече се водят разговори с производителя на локомотивите „Шкода“ и възможността за тяхната модернизация, която ще доведе до увеличение на максималната скорост за движение до 160 км/ч, както и експлоатационната им годност с 20 години. В процес е процедура за капиталов ремонт на наличните мотрисни влакове.

Също така се водят преговори с Дойче Бан (DB) за закупуването на около 100 броя вагони, експлоатирани и поддържани от немските железници. По първоначални изчисления, необходимата инвестиция ще бъде по-ниска от тази за реновирането и модернизирането на собствените вагони, а тяхната доставка може да бъде изпълнена в рамките на една година.

В рамките на общественото обсъждане беше представена инвестиционната програма на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ в перспектива до 2030 г., като дотогава 50 % от цялата железопътна мрежа ще бъде модернизирана.

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама