Prada продължава "без кожа"

19:20, 29 май 19 / Любопитно 25 1993 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Най-голямата италианска компания за луксозни продукти Prada съобщи, че спира използването на кожи за производството на продуктите си, съобщи BBC. Вече произведените ще продължат да се продават до изчерпване на количествата.

През 2017 г. модната къща беше атакувана от активисти, които според организацията Humane Society засилиха критиките си към нея заради продажбата на палта от лисици и норки. В сайта на модната къща вече няма налични артикули, изработени от животински кожи.


Абонирайте се за Капитал Получавате пълен достъп до всички статии и целия архив "Групата на Prada се присъединява към все по-големия списък от марки, които не използват животинска кожа и чието действие отговаря на променящите се нагласи на потребителите към животните", каза Джон Виндинг, председател на Fur Free Alliance. Алиансът за защита на животните е съставен от повече от 50 организации. Промяната ще влезе в сила от сезон пролет-лято 2020 г. и ще обхване и марките Miu Miu, Church’s и Car Shoe.



Движение "Анти-кожи" набира скорост

Списъкът с луксозни марки и търговци, които обръщат гръб на животинските кожи, се разширява. За последните близо две години към него се включват Yoox Net-a-Porter, Gucci, Michael Kors, Versace, Furla, Burberry и DVF. Всяка от компаниите заяви новата си политика, която е против обработването на животински кожи. Модната седмица в Лондон през септември 2017 г. се превърна в едно от първите най-големи модни събития, в които на модния подиум не бе представена никаква кожа, коментира Business of Fashion. 


През 80-те години на миналия век носенето на животински кожи се определяше като признак за висок социален статут за жените. Глобалната търговия с кожи се определя на 40 млрд. долара. Според доклад на Fur Europe през 2015 г. са произведени 44 млн. животински кожи от норки, лисици, еноти и чинчили, което е 50% от световното производство. От доклада се вижда, че за периода 2013.-2014 г. в Европа са произведени кожи на стойност 43 637 450 евро.

Във века, в който живеем обаче, кожите са по-скоро определящи за имиджа и приходите на много компании. Поколението на милениалите критикува остро дейността на компаниите и определя за по-важно това, което марката предава като послание и ценност на клиентите, отколкото материалната му стойност.

Движението в защита на животните застига много марки. Calvin Klein спира използването на кожи през 1994 г. През същата година протича кампания на Petra с Наоми Кембъл и Кристи Търлингтън, която гласи "По-скоро гола, отколкото с кожа". В средата на 2000 г. Ralph Lauren, Tommy Hilfiger и Selfridges също приключват производството на продукти от животинска кожа. Следващи в списъка стават Hugo Boss през 2015 г. и Armani през 2016 г.

Проблеми с имиджа

"Марките са под огромен натиск за запазване на репутацията си от критиките в социалните мрежи. Дори след петгодишния период, в който се видяха промени... страхът от увреждане на имиджа все още съществува", каза Марк Оутън, главен изпълнителен директор на International Fur Federation.



Проучвания показват, че активистките движения влияят върху потребителските настроения. Yoox Net-a-Porter анкетира 24 хил. клиенти: 72% от тях казват, че социалните и екологичните съображения са повлияли върху решението им да си купят продукт от животинска кожа, докато 52% казват, че информацията за моралното и устойчиво производство на продукта би била определяща, за да направят избора си.

"Изобщо не сме разчитали на продуктите от животински кожи. За нас имаше смисъл да преустановим работата с тях", каза Сандра Кампос, изпълнителен директор на DVF.

Големите марки наистина не разчитат особено на продуктите от животинска кожа. Gucci например продава през 2017 г. продукти от кожа само за 10 млн. евро, което е 0.2% от приходите на компанията. Публикацията на Gucci в Instagram, която съобщава за включването й в списъка с компании, които спират работа с животински кожи, е събрала към момента 179 хил. харесвания.


Дори марки, които все още използват животинска кожа, признават променящите се нагласи. Fendi, която започва като кожухарски магазин, дефилира с все по-малко продукти от кожа на модните подиуми. Prada, към която бяха изпратени хилядите мейли през 2017 г., изискващи забраната на животински кожи за производството на продуктите й, не възнамерява към онзи момент да се включи в нарастващия списък с компании. Две години по-късно обратното е факт. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама