БНТ изгря с нова визия от днес

10:18, 10 сеп 18 25 2330 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

С изцяло променена визия стартира деня Българската национална телевизия. Точно в 00:00 старите лога на каналите бяха сменени с нова, а освен това в ефир се появи и изцяло обновена графична опаковка. Променени бяха и имената на каналите - спортният БНТ HD вече е БНТ 3, а БНТ Свят стана БНТ 4.

Първи промената обяви в ефир Камен Алипиев - Кедъра, който бе водещ на студийна програма по спортния канал. Водещият отбеляза, че предаването му е стартирало по БНТ HD, а е завършило по БНТ 3.

Смяната на опаковката на националната телевизия е първия подобен акт от поне десетилетие. Промяната на визията на БНТ е революционна най-малко по две причини. Първо - вече отдавна излиза от употреба прочутата антена на Стефан Кънчев. Причината вероятно е в това, че през 2018-а все по-малко зрители гледат телевизия чрез подобни пособия. Освен това все повече място заема съдържанието в дигиталната среда.

Втората причина можем да открием в потенциалното налагане на стандарт за опаковката. За първи път визията е консистентна и дори надписите са в еднакъв шрифт - нещо, на което държавната телевизия и досега не се бе научила.

Според официалната информация, автор на новата визуална идентичност е Николай Тонков-Бен, заедно с базираното в Берлин студио "Формшлаг". Тонков е роден през 1969 г. в София, възпитаник на столичната Художествена гимназия. Завършва "Визуални комуникации" в Берлин и през 1997 г. основава своя компания, която специализира в областта на графичния дизайн и изграждането на корпоративна идентичност. Живее между Германия и България и работи с независими творци от всички краища на света.
Екипът на Николай Тонков е работил над визуалните концепции на NOVA телевизия, NOVA+, TV7, RE:TV, румънската KANAL D. "Formschlag" са разработвали брандинга на VIVACOM, EUROFOOTBALL, БГ РАДИО и множество други престижни компании.
Николай Тонков е един от младите български лидери, представени в кампанията на "40 на 40".

В последните дни "Капитал" разпространи и мнението на група дизайнери от СБХ, които критикуват визията. Любопитен факт обаче е, че в отвореното писмо, което са публикували в социалната мрежа, те се обявяват ПРОТИВ свободен конкурс за лого (какъвто телевизията обяви); заявяват, че е трябвало да се даде задание само до ограничен кръг избрани фирми (неясно от кого и по какъв критерий); да се отдели половин година за работа по проекта и да се назначи арт-директор.

Графични дизайнери твърдят, че е възможно това да е прикрит начин за "извиване на ръцете" на медиата в частен интерес или на лоби от СБХ. От националната телевизия не коментират писмото на художниците.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама