Димитър Маргаритов: В България има условия за кампании като „Черния петък”

13:14, 24 ное 17 25 439 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

В България има условия за провеждането на кампании като „Черен петък” и те ни доближават до по-развитите пазари, където такива инициативи има от години. Важното е да се проследи доколко предвидените от закона правила се спазват. Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред БНТ и отбеляза, че ако търговците са коректни, тези кампании са положителни за джоба на потребителя.

Според него практиката с надуването на цените на стоките преди намалението и връщането им на предишните нива по време на кампанията не е масова, напротив – има много малко подадени жалби. Според него потребителите наблюдават цените регулярно и могат да реагират при такава нередност.

Маргаритов посочи, че лош търговски трик е претрупването на потребителя с рекламни материали и когато се стигне до купуване на въпросните намалени стоки, да се окаже, че в магазина няма наличност. Това е нелоялна търговска практика, която е наказуема.

Некоректен капан, добави той, е опитът на търговците да ограничават отговорностите си чрез отказ на връщане в 14-дневния срок при онлайн търговията или на гаранция при установен дефект. Когато потребителят желае да върне стока и търговецът заяви, че трябва да си избере друг продукт от магазина, купувачите трябва да знаят, че не са длъжни да се съгласяват. И добави, че особено при онлайн пазаруването, потребителят има абсолютното право да откаже продукта и да получи парите си обратно в рамките на 14 дни след покупката. Ако става дума за връщане на дефектни стоки, заяви Маргаритов, купувачът не може да бъде ограничаван по никакъв начин.

Онлайн пазаруването според него има много предимства, но има и рискове от мними търговци. „Добре е да се проверява дали такъв търговец реално съществува и чия е собствеността на електронния магазин”, обърна внимание той и допълни, че при чуждестранни сайтове е възможно да са налице различни условия в законодателството на други страни.

Той заключи, че ако изборът по времето на „Черния петък” е добре обмислен, може да се купува, но трябва да сме разумни и да проверяваме при какви условия сключваме сделките.




 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама