Словакия критикува хранителни компании, че делят потребителите на класи
23:57, 14 фев 17 / Свят
25
265
Шрифт:
Те обаче имат твърде малко шансове за успех, тъй като Европейският съюз изисква единствено да има ясно описание на съдържанието на етикетите, обяснява "Ройтерс". Земеделското ведомство в Братислава посочи, че иска да се обедини с други страни в постъпките пред ЕС за прекратяване практиката компаниите да предлагат еднакви марки и опаковки, но с различни съставки в "старите" и "новите" членки на ЕС.
"Имаме общ пазар и не е етично да се създават две класи потребители", изтъкна пред журналисти министърът на земеделието Габриела Матечна. Половината от 22 продукта, купени в Братислава, и в два австрийски града до границата на по-малко от 20 километра от словашката столица, се различават на вкус, на вид и по състав, отбеляза министерството, основавайки се на лабораторни тестове на националната агенция по храните.
Например продаваната в Словакия Кока-Кола е подсладена с по-евтин сироп от глюкоза и фруктоза, вместо със захарта, открита в австрийската версия. Говорителят на Кока Кола Словакия Мариан Павелка обаче коментира, че различните подсладители се използват в хранителната промишленост по света, включително в родината на Кока-Кола - Съединените щати.
Различни търговски проверки в медиите в съседна Чехия показват също така, че цените на много хранителни продукти са по-ниски в Чехия и Словакия, отколкото в Австрия и Германия. В Полша обикновено те са най-евтини. В същото време средният нетно коригиран разполагаем доход на домакинство на човек от населението в Австрия е 31 667 долара годишно - почти двойно колкото в Словакия - 18 534 долара годишно, по данни на Организацията за икономическо развитие и сътрудничество (ОИСР) за 2015 година.
Добави коментар