В Бургас създават организация - туристически конкурент на Северното Черноморие
15:28, 20 сеп 16
25
340
Шрифт:
Основното действащо лице за учредяването на Организацията е председателят на Постоянната комисия по туризъм към Общинския съвет в града Живко Табаков.
На днешната среща присъстваха и представителите на туристическите сдружения, вписани в Националния туристически регистър, със седалище на територията на областта.
„Днес дадохме старт на този учредителен комитет, който ще начертае пътя за бъдещо функциониране на туристическия район „Южно Черноморие“. Поставили сме си за срокове до края на годината да имаме такъв учреден туристически район. Предстоят технически неща, като вземане на решения от общинските съвети на територията на всяка една община за участието в този туристически район. Днес подписахме декларация, с която всеки един дава волята си за участието“, каза Живко Табаков.
Той посочи, че на днешната среща са разгледани редица оперативни въпроси за бъдещото функциониране на туристическия район, колко членен да бъде управителният съвет, какъв да бъде членският внос и съответно през какви инструменти Организацията да се финансира вътрешно.
Туристическият район „Южно Черноморие“ няма да се рекламира само в България, а и зад граница, при това на далечни пазари. Неговият център ще се намира в Бургас, като предстои да се получи съдействието от местния Общински съвет за локализиране на представителството.
Тепърва предстои и избирането на ново маркетингово наименование на туристическия район и неговият слоган.
Контролният съвет е фиксиран от трима души. В него ще има представител на Министерството на туризма и двама избираеми членове.
Идеята за създаване на такъв туристически район е да се даде възможност по-малките общини или пък тези, които нямат развит голям туристически продукт, да имат възможност да създадат своя туристически продукт и да бъдат лесно разпознаваеми зад граница.
Самите туристически информационни центрове пък трябва да функционират по-активно. Всички подобни центрове на територията на областта трябва да работят като едно цяло и да дават информация, която е обща.
„Конкурентният дух трябва да остане, но той трябва да бъде обединен и насочен в такава посока, не между нас си да се конкурираме, но да конкурираме Северното Черноморие“, заяви още Табаков. Той обясни, че в Организацията ще се заложат инструментите, чрез които ще се достигне до различните пазари. Няма да се подмине насърчаването на вътрешния туризъм, но ще се обединят ресурсите, за да бъде този туристически район достатъчно разпознаваем зад граница.
„Ще имаме готовност да се подготвим на предстоящите световни изложения, които стартират от другата година. В годишната програма за национална туристическа реклама, която прие Министерството на туризма на 1-ви юли, България изяви участието си на 56 изложения зад граница. Моята професионална преценка е, че за нашия туристически район 26 са изключително интересни“, добави Табаков.
Предстои да се изберат силно подготвени хора, които да презентират туристическия район, а не всяка една община поотделно.
Ако някоя община прецени, че има специализирано изложение, туристическият район не ограничава възможността тази община да заяви участието си на свой щанд.
Добави коментар