Споделеното пътуване няма да се забрани, увери Настимир Ананиев
11:29, 28 юни 16 / Политика
25
471
Шрифт:
„ДАИ не може да спира обикновени коли, а се занимава с хората, които извършват търговска дейност и превозват пътници и товари като част от бизнес. Трябва да разделим двете неща – държавата се опитва да намери начин да се бори с хората, които развиват незаконна търговска дейност, превозвайки пътници и товари“, каза той.
По думите „споделено пътуване“ означавало инцидентно пътуване с приятели до морето, наприме. „Въпросът е има ли търговски елемент, правят ли го с цел печалба“, каза Ананиев.
Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, коментира, че промените не се правят, за да удовлетворят желанието на автобусните превозвачи. „Говорим и за БДЖ, за целия превоз на пътници. В момента има микробуси, които си пътуват всеки ден. Това, че законът не може да ги спре, е друг въпрос, но това не е споделено пътуване“, каза в отговор на Ананиев тя.
„За съжаление в момента в закона няма механизъм да се различи един човек, който всеки ден пътува до дадено място и вози с леката си кола хора, от друг, който инцидентно е превозил няколко души. Според нас това разкрива голямо поле за злоупотреби“, каза Димитър Карагегов, програмен мениджър на Българско либертариантско общество.
По думите му регламентирането от държавата транспортирането да се извършва от лицензирани превозвачи е извършено по времето, когато „още сме пишели на пишещи машини“.
„Вече има интернет и можем да се организираме по много по-добри начини.Вместо бизнесът да приеме тези нови технологии, той се среща с министъра и иска групите за споделено пътуване да бъдат забранени и филтрирани“, каза Карагегов.
Топалова контрира, че „това вече става анархия“. "Както ние си плащаме данъците, така и вие трябва да си ги плащате, посочи тя".
Според Карагегов тези дейности трябва да се регламентират, а не да се забраняват.
Добави коментар