Пациенти чакат с часове пред Спешното в Добрич, някои не дочакват, алармират граждани

22:28, 27 май 16 25 1378 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
За ситуацията в Спешно отделение на МБАЛ – Добрич, където преди дни пациент е починал, докато чака, алармира в социалните мрежи Валентин Стоянов. Във Фейсбук той написа: „Спешен кабинет Добрич 25 ; 05 ; 2016 г. почти 23 часа ...изнервен медицински екип ..свръхнатоварен ...с недостатъчно специалисти ! Унижени и отчаяни пациенти с различни спешни състояния ..Жестоко е, чака се с часове ...и след като те приемат, те пращат до аптеката да си купиш (в случая ампула със серум против тетанус ) ..за вадене на кърлеж плащаш 15 лева ...да спреш на паркинга на болницата плащаш ...да влезеш през портала на болницата с неподвижен болен ..плащаш ...Няма очно отделение ..няма и лекар за спешни травматични очни проблеми ..." Потребителят е качил снимки, като на едната твърди, че на леглото чакащ пациент е починал и не е дочакал, а жена на количка е пред отделението в много тежко здравословно състояние.Той призовава добричлии да показват безобразията пред цяла България.

В следващите часове публикацията му предизвика многобройни коментари в социалната мрежа и бе многократно споделена.

Голяма част от коментарите упрекват лекарите. „Ама те и откакто си преградиха отделението станаха още по-спокойни и небързащи, понеже няма как и да влезеш да им теглиш една, да се ангажират с това, за което им се плаща”, „Това е така защото им увеличиха заплатите .....”, „Там е пародия на спешно. Унизително...нечовешко!”, „ТРАГИЧНО Е ...!!!”, гласят част от коментарите. Има, макар и доста по-малко, коментари в защита на лекарите, като пациенти споделят, че са получили адекватна грижа и добро отношение.

Topnovini.bg потърси за коментар директора на Многопрофилната болница за активно лечение д-р Трифон Йорданов. Той заяви, че не е запознат със случай на починал, докато чака пред Спешното, пациент. „За съжаление и това е възможно. Но, в отделението, наред с много тежките случаи, идват и много пациенти, които не са такива”, обясни той. Посочи, че при една от неговите проверки, се оказало, че от над 30 пациенти в момента в отделението над половината били с оплаквания от над седмица. Единият бил с температура от 5 дни, но без осигуровки. Другият изхрачвал кръв от две седмици, но работодателят му не го пускал да отиде при джипито. От друга страна пък гражданите търсели медицинска помощ в крайно състояние.  Така, миналата седмица пациент починал на бариерата при влизане в болницата.

Д-р Йорданов обясни, че в отделението дежурят по три екипа, като от 1 юни ще има пет медицински сестри, които ще работят само в Спешно отделение. „Чакането не е по вина на персонала на болницата. Ние сме един от областните градове с най-голям процент на посещаемост на Спешно отделение. Гражданите все още не са научени, че първо трябва да търсят джипито си”, каза още директорът на МБАЛ – Добрич.

„Съжалявам, че хората чакат пред Спешно отделение. Проблемът е в това, че 80 процента от тях нямат работа там”, коментира началникът на Спешно отделение д-р Бисер Ботев. Той също не бе запознат със случая на починал пред Спешното пациент.

По думите му, около 50 000 пациенти преминават годишно през отделението, което е по над 135 пациенти на денонощие. „Това го има само в Добрич и е от години, защото тук се обслужват всички пациенти, без да се връщат, без да се определя кой е спешен и кой не. Това го няма нито в Шумен, нито в Разград, нито в Силистра или Сливен. Там няма такъв наплив в Спешно отделение”, обясни д-р Ботев.

„За съжаление, селата масово са без лекари. Възрастните хора са изоставени от близките си. Когато отидат да ги видят веднъж в седмицата и видят, че са болни, ги водят при нас”, каза още той. И добави, че голяма част от пациентите отиват в отделението не защото случаят им е спешен, а защото личният им лекар е в отпуск, но не е посочил заместник.

В Спешно отделение работят 2 или 3 екипа. Третият е детски, но често няма лекари за него и се налага другите двама лекари да обслужват и възрастни и деца. „Ние сме длъжни да си вършим работата, но не сме родени подлоги. Вярно е, хората страдат, идват при нас за помощ. Но, никой от нас не е седнал вътре в кабинета да играе карти. На практика, колегите изнемогват от работа. Работят по 300 часа на месец. Дават дежурства в отделенията си и в Спешно отделение. А, накрая пациентите ни ругаят и псуват”, каза още д-р Ботев.

По отношение на ваденето на кърлеж, той обясни, че това не е спешно състояние и в този смисъл не е задължение на отделението. Затова се предлага като платена услуга, чиято цена е 25 лева – както за възрастни, така и за деца.

Валентин Стоянов сподели във Фейсбук, че днес стотици са му се обадили, за да подкрепят публикацията му с разкази за "обслужени" от лекарите пациенти.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама