Ролеви игри борят дискриминацията в училище (снимки)
15:05, 29 мар 16
25
856
Шрифт:
Играта беше разиграна на открит урок с цел да се подобри приемането и сътрудничеството между всички ученици, независимо от етническия, културния и социалния им произход и пол. Тя е част от проекта „Един за всички – всички за един – разработване и прилагане на методология за позитивни ролеви модели срещу дискриминацията в училище“ на Центъра за приобщаващо образование.
Учениците бяха разделени на момчета и момичета, но им се задаваха еднакви въпроси от сферата на географията на България. Единствената разлика между тях беше, че момчетата знаеха отговорите на въпросите предварително. Това дискриминира момичетата, които не бяха сигурни в знанията си пред своя учител и ги накара дори да останат мълчаливи при задаването на повечето въпроси.
Материалът, върху който ги „изпитваха“, не беше преподаван все още в часовете по география, споделиха момичетата, попитани защо не са се справили с лесните за момчетата въпроси.
Децата бяха подложени и на физически дискомфорт, като им бяха увити с тиксо пръстите на ръцете, с които пишат. По този начин те трябваше да напишат текст, който е трудно четим и след това да го прочетат на глас. Това не ги уплаши, а ги запозна с проблемите на хората с дислексия. Те научиха и за живота и дейността на известни личности, които са се борили за равенство и справедливост, като Мартин Лутър Кинг, Малала Юсуфзай, Махатма Ганди, Нелсън Мандела.
„Дискриминацията в училище е бариера, която пречи на учениците да се чувстват добре в клас, да общуват помежду си, да развиват своите таланти. Всяко дете има право да получава качествено образование и да се чувства, че е добре прието и ценено“, каза мениджърът на проекта Димитър Лазаров, който се яви в ролята на учител пред децата.
От Центъра за приобщаващо образование са създали наръчник, който да подпомага работата на учителите и учениците за преодоляването на предразсъдъците. Той е разделен на шест модула, като всеки е посветен на известна личност, която се свързва с определен тип дискриминация.
Добави коментар