200 лв. за без билет в София, общинарите против поскъпването
15:34, 28 мар 16
25
421
Шрифт:
Предложението идва след като в петък от Центъра за градска мобилност обявиха, че възнамеряват да вдигнат цената на билета за енократно пътуване на 1,60 лв. За това според Христов, респективно с билетчето трябва да нараснат и санкциите за нередовни пътници.
Междувременно намеренията на Центъра за градска мобилност заложени в икономическата рамка, която са изготвили за тази година получиха неодобрение от общинските съветници от различни партийни групи.
По време на заседанието на постоянната транспортна комисият към Столичния общински съвет първи темата повдигна председателят на общинското БСП Калоян Паргов. Той заяви, че преди повече от месец е поискал от столичния кмет Йорданка Фандъкова икономическата рамка, която центъра е изготвил за 2016 год.
"Повече от месец не получавам отговор на питането си за икономическата рамка, а в петък за гарнитура ми се изтипосват от ЦГМ и започват да взимат решение и да хвърлят предложения, които не са циркулирали в рамките на Столичния общински съвет. Това е една наглост и Центърът за градска мобилност се оказа един параван на незвъможността на управляващите в Столична община да се справят с проблемите в транспорта", обясни Паргов.
По думите му начинът, по който са постъпили от центъра - без да уведомят никого от общинските съветници за пресконференцията, е недопустим. Той заяви, че БСП е заявявала неколкократно, че начинът да се преборят гратисчиите в градския транспорт, не е с вдигането на цената на билета, а с въвеждане на тикет система.
Паргов отсече, че с увеличението, Центърът за градска мобилност цели да попълни "черните дупки в транспорта", както и да покрие заема от 81 млн. лв., който взе през 2015 година.
От "Политическа група 5" също изразиха недоволство от начина, по който центърът е обявил намеренията си. Ощинарят Симеон Славчев каза, че подобни драстични увеличения трябва да минават първо през транспортната комисия в общината.
"Това е мястото, където трябва да бъдат обсъждани тези неща и проблеми, а не да се прави нарочно пресконференция без общинските съветници подробно да сме се запознати с анализа. В крайна сметка излиза, че ЦГМ нещо си анализира и си решава сам", обясни Славчев и допълни, че не е нормално общинските съветници да научават за такива важни промени от медиите.
"Политическа група 5" ще предложи сформирането на работна група или експертен съвет, в който да бъдат извикани "всички големи експерти по транспорт в България", които да изготвят една интегрирана рамка, "която да е по-дългосрочна".
"Ако тази работна група свърши своята работа смятам, че ще се направят много оптимизации и няма да се налага вдигането на цената на билетчето", поясни Славчев.
От Реформаторския блок също изразиха несъгласие с начина, по който центърът е обявил готвеното поскъпване.
"Центърът за градска мобилност би следвало да внася предложения първо до принципала си - Столичен общински съвет. С тази мярка може да се постигне обратен ефект и хората да спрат да използват градски транспорт", обясни Стефан Марков от реформаторите в ефира на БТВ тази сутрин.
Той изрази надежда, че новата цена ще бъде подложена на обсъждане и коментар в следващите седмици, за да се постигне "някакъв баланс между финансовата необходимост и възможностите на пътуващите".
Припомняме, че Центърът за градска мобилност предложи въвеждането на новата цена за единично пътуване да влезе в сила от 1 юни, въпреки че самото предложение тепърва ще бъде разглеждано в общинските комисии. След това новата цена трябва да бъде одобрена от Столичния общински съвет и чак тогава да бъде въвъдена официално.
Добави коментар