Електронната идентификация ни пести 20 млн. човекочаса годишно

16:20, 23 мар 16 / Политика 25 334 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Промените в Закона за електронното управление минаха на първо четене в Комисията по транспорта, информационните технология и съобщенията, предаде репортер на София Topnovini.bg.

Законопроектът бе подкрепен с 10 гласа "за", без "против" и двама "въздържали се". Предвижда се създаване на нова държавна агенция "Електронно управление" (ДАЕУ), както и Държавно предприятие "Единен системен оператор". Агенцията ще координира проектите за електронизиране на отделните администрации и ще поддържа държавните инфраструктура, информационни центрове и комуникационни мрежи. ДАЕУ ще контролира и одобряването на нови проекти по Закона за обществени поръчки в областта на електронното управление.

Законопроектът бе представен от вицепремиера и министър на вътрешните работи Румяна Бъчварова, която уточни, че той е минал през много обсъждания и дебати. По думите й със създаването на държавната агенция ще се спестяват годишно 1,1 млрд. лв. от оптимизация, а самата електронна идентификация ще струва около 300 млн. лв. Тя допълни още, че не се предвиждат допълнителни щатни бройки и изрази надежда най-накрая да имаме звено, което да интегрира.

"Надявам е дабатът да мине в конструктивен тон. За да реализираме електронно управление, имаме нужда от качествено нова структура, която трябва да осъществяваме. Досега сме имали отделни части от общото тяло, но сме нямали глава, която интегрира идеите и създава целостта на тези проекти. Предлагаме да бъде създадена държавна агенция "Електронно управление", чиято основна функция е да осъществява контрола и координацията във всяка една секторна политика", обясни Бъчварова.

Тя допълни, че ще има възможност за финансиране и с европейски средства, но е необходимо да се въведат общи стандарти за проектите.

"Те ще бъдат задавани от държавната агенция. Смятаме, че много бързо ще се интегрират усилията. Няма допълнително бюджетни средства, които ще бъдат ангажирани", добави още Румяна Бъчварова.

Електронната идентификация ще спести около 20 млн. човекочаса годишно на гражданите, а изграждането на електронна инфаструктура - около 60 млн. лв. От екипа на МВР дадоха пример, че 22 млн. транзакции се случват всяка година с взимането на един документ от една администрация и предаването му в друга, а с приемането на промените в Закона за електронното управление това ще бъде предотвратено.

Според някои членовете на транспортната комисия, самата администрация и моделът на работа коренно ще се променят, но пък ще бъде много трудно за хората да се откажат от хартията. Повечето от депутатите изразиха одобрение и подкрепа към така предложения от Министерски съвет законопроект.

Зам.-министърът на транспорта Валери Борисов допълни, че сигурността на данните в информационните системи е важен въпрос, но той е предмет на отговорност на конкретната администрация, която ги събира.

"Агенцията се грижи за това информационните системи на ведомствата да си общуват по ясно разписани правила. Никой няма намерение данните да се събират на едно място. Административният капацитет на дирекция "Електронно управление" е на лице", увери Валери Борисов.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама