Българите в САЩ казаха категорично „Да” на електронното гласуване

20:30, 26 окт 15 / Свят 25 380 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Българите в САЩ застават зад идеята да може да се гласува и дистанционно по електронен път. Това показват данни на Централната избирателна комисия. Над 90% от сънародниците ни зад граница са гласували в подкрепа на електронното гласуване.

В САЩ, където бяха отворени рекорден брой избирателни секции, едва 3592-ма българи гласуваха на Националния референдум. Това показват данните на Централната избирателна комисия (ЦИК).

Една от най-големите български общности в САЩ живее в Атланта, Джорджия. Тук едва 140 наши сънародници дадоха своя глас. По неофициална информация в Атланта и околностите живеят между 5000 и 10 000 българи, което означава, че процентът на гласувалите е минимален.

От всички гласували само 2-ма са гласували с против, сочат данните от сканираните протоколи на СИК, публикувани в сайта на ЦИК.

Повечето от хората, които дойдоха да гласуват, изразиха силно разочарование от ниската активност. Те са на мнение, че е важно българите зад граница да помагат с гласа си на своите сънародници в родината. „Все пак имаме родители, роднини и познати в България. Не можем да стоим безучастни”, сподели един от мъжете, който гласува на референдума в Атланта.

Оказа се, че доста от българите зад граница са научили за референдума в последния момент и то чрез социалните мрежи. Имигрантите споделиха, че кампания за популяризиране на референдума почти е нямало. Новината за това се е разпространила от уста на уста сред сънародниците ни, които живеят в САЩ.

Голяма част от гласувалите вчера пък бяха объркани за какво точно гласуват.

Като цяло изборният ден в Атланта премина нормално. Резултатите от вота бяха изпратени навреме в ЦИК. Самите бюлетини се очаква да пристигнат в България до няколко дни. Те ще пътуват по дипломатическа поща.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама