Ще ни лекуват по телефона, докато пристигне линейката

22:48, 29 авг 15 25 697 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Специални карти с препоръки какво да се прави при различни видове травми и болести ще имат диспечерите на Спешна помощ. Те ще са предназначени за първоначално съветване на близките на пациента и самия него, докато пристигне линейка с екип. Това е предвидено в проекта за стандарт на спешната помощ и е публикуван от здравното министерство.

На база на телефонно интервю диспечерите ще определят спешността на повикването и доколко е застрашено здравето на пациента. Така ще дават и първите съвети как да бъде поставен пострадалият, какво трябва да му се осигури и какво не трябва да се прави с него.

В картата за спешно раждане например е записано да не се позволява на бременната да ходи до тоалетна. При престрелка или нападание от животни е включен съветът да се осигури безопасността на пострадалия. За доста ситуации има и препоръка да се подготвят лекарствата, които пациентът пие, за да ги покажат на идващия лекар.

Стандартът указва линейките в зависимост от кода на пациента да пристигат до 8 минути - за най-спешните, и до 120 минути за най-леките случаи. Документът съдържа и правила за действия на екипите на място. Например при нужда да се постави на пациента абокат за вливане на медикамент екипът може да направи до два опита на място, а след това да започне транспортирането и опитите да продължат.

До 10 минути пристигналият екип трябва да започне транспортирането до болница на най-спешните пациенти. Ако времето за придвижване до болница е над 30 минути, може да бъде извикан медицински хеликоптер.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама