Медици са против общественото обсъждане на новия стандарт за спешната помощ

12:34, 28 авг 15 25 350 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Новият стандарт за спешната помощ трябва да се обсъжда само от експертите, заяви пред  София Topnovini.bg Радослав Митов, който е фелдшер в „Спешна помощ“.

Преди два дни Министерство на здравеопазването представи проект за стандарт за спешна медицинска помощ. Идеята на експертите е той да бъде подложен на обществено обсъждане.

„Не знам кой ще го обсъжда и на какво ниво. Звучи ми смешно да се пуска на обществено обсъждане. Той трябва да бъде обсъждан единствено от експертите в Бърза помощ и хората, които работим там. Ние знаем какво е положението и трябва да се обсъди между нас, а не с хора, които си нямат хабер от цялата работа“ коментира Митов.

Основното, което проектът предвижда, е въвеждането на кодове за състоянието на пациентите. Те ще бъдат класирани с червен, жълт и зелен код.

Червен означава „критично спешен пациент" и изисква реанимационен екип с време за пристигане до 8 минути. Със зелен код е „стабилен спешен пациент", за който може да дойде и долекарски екип с отложена спешност от 20 минути до 2 часа. По средата е „нестабилен или потенциално нестабилен спешен пациент" с жълт код, при който се дава време за пристигане от 8 до 20 минути.

По думите на Митов стандартът сериозно ще облекчи работата на „Спешна помощ“.

„Първо ще има някой, който да отсее като звъннат на спешния телефон, кой сигнал е належащ и кой може да почака. Нещата трябва да се гледат по спешност и неотложност и това няма как да не облекчи нашата работа. Както се работи по света, така ще се работи и тук “, обяснява спешният медик.

Той покани хората, които не са съгласни с правилата на новия стандарт, да отидат на няколко дежурства с екип на „Спешна помощ“, за да си „дадат сметка, колко е важно да се въведе този проект и случаите да се подреждат по спешност“.

Все още не е ясно кога ще започне общественото обсъждане на проекта. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама