Проект създава условия за интегриране в образователната система на деца от уязвими етнически малцинства
12:09, 28 авг 15
25
426
Шрифт:
Процедурата „Подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение” има за цел да създаде условия за интегриране в образователната система на деца от уязвимите етнически малцинства, вкл. роми и деца от семейства, търсещи или получили международна закрила;
За преодоляване на негативните обществени нагласи към културните и етнически различия и да подобри равния достъп до образование, да засили мотивацията на децата и родителите от малцинствата за включване в образователния процес. Това обясни експертът Габриела Стефанова пред аудиторията, съобщават от ОИЦ- Русе.
Допустими кандидати по процедурата са: общините и районите на общини, детските градини и училищата с групи за предучилищна подготовка, юридически лица с нестопанска цел с общественополезна дейност. Партньорството е задължително условие за кандидатстване. Партньори могат да бъдат: общини, райони на общини, детски градини и общински училища с подготвителни групи, НПО с общественополезна дейност.
Общият размер на безвъзмездната финансова помощ е 10 млн. лева. От тях 8,5 млн. лева са осигурени от ЕСФ, а останалите 1,5 млн. лева са национално финансиране. БФП е 100 %. Минималният размер на БФП за конкретен проект е 50 000 лева, а максималният - 500 000 лева.
Проектните предложения трябва да съдържат дейности, които да постигат стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства. Стефанова обясни какви точно дейности ще се финансират, като допълнителни занимания по български език с деца, за които той не е майчин език;
Подобряване на равния достъп до предучилищната подготовка; взаимно опознаване на децата от различни етноси и възпитанието им в дух на толерантност и др. Тя разясни още кои разходи ще бъдат допустими по проекта, какви са изискванията към бенефициентите и партньорите, кога те са недопустими, какви допълнителни документи трябва да приложат към електронния формуляр за кандидатстване.
Допълнително Диана Григорова запозна присъстващите с кандидатстването чрез Интегрираната система за управление и контрол (ИСУН) 2020.
След презентациите участниците в срещата имаха възможност да задават въпроси във връзка с насоките и да получат отговори от експертите на ОИЦ- Русе. Тъй като се оказа, че голяма част от представителите на детските градини нямат опит в писането на проекти, ОИЦ- Русе се ангажира да организира обучение, на което да ги запознае с основните правила.
Участниците в срещата получиха печатни информационни материали, а на електронните си пощи – и презентацията на процедурата „Подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение“.
Добави коментар