Лиляна Павлова: Няма отбивка на АМ "Струма" за Рилския манастир заради хълмистия релеф
09:03, 26 авг 15
25
809
Шрифт:
В този участък магистралата минава в дълъг тунел с две тръби и няма вариант от там да има излизане от магистралата, допълни тя. Освен споменатото от нея трасе, което е най-лесното и бързо по думите на Павлова, има още три пътя за стигането до Светата обител, като такива са през Бобошево и през Бараково.
Участъкът след Дупница до Благоевград трябва да бъде готов до края на месец октомври и да се пусне в движение, като към момента магистралата е изцяло проходима.
„Драматизират се теми, без да има причина”, каза тя по отношение на излезлите коментари относно строежа на АМ „Струма” и пътния възел „Белокопитово”.
На „Белокопитово” няма нито един пътен инцидент, откакто е пуснат в движение. Съоръжението позволява дори по-бързо преминаване през завоите и при включванията, отбеляза министърът.
На пътния възел, който е тип „диамант”, влизането и излизането, както и на левия завой, който Павлова подчерта, че не е пропуснат, и на десния завой трябва шофьорите да внимават, но все пак може да се преминава с висока скорост. Директното трасе се влива с пътния възел и затова много хора го подминават , без да разберат , че са минали по него, коментира още регионалният министър.
За довършителните работи по пътя в страната, както и за предстоящите изграждания, Павлова сподели, че започват работа по участъка от Благоевград до Крупник, който е дълъг 17 км и за който има избран изпълнител, както и участъка от Сандански до Кресна, дълъг 21 км. Тя каза, че това е най-сложният участък, защото ще има съчетание от тунели, виадукти и преминаване на няколко нива.
Много важен проект освен АМ „Струма „, е да се довърши до края на месец октомври цялата АМ „Марица”.
Довършва се и обходът на Габрово и остава тунелът на Шипка. Обходът на Монтана също е в процес на изграждане, а този на Враца вече е готов.
За пътищата край София тя отбеляза, че се изгражда северната скоростна тангента, която да направи бързата връзка в посока столицата - Калотина, която да улесни трафика с тежкотоварните автомобили.
„Довършваме западната дъга на софийското околовръстно шосе – това е връзката на магистрала „Люлин”, която свършваше в нищото”, каза още Павлова.
Министърът допълни,че в момента има тръжна процедура за магистралата от Ябланица до Ловеч и „ако всичко е наред до края на годината ще изберем изпълнител”.
Всички тези ремонти не се правят заради предстоящите местни изборите, а защото тази година приключва програмния период.
Относно санирането на блоковете в странта, тя отбеляза, че към момента 1570 блока са се включили в програмата. "За 3 дни имаме 30 нови сгради, които се добавиха в този списък. От началото на 2016 г. ще дадем възможност да кандидатстват абсолютно всички сгради", каза още Павлова.
Най-активен по отношение на санирането е кметът на Благоевград, където има 131 сгради, за които текат процедури. Многот малките общини, които нямат кмет от ГЕРБ, също са активни.
Добави коментар