При опасност за живота линейката идва до 8 минути

15:18, 25 авг 15 25 552 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
До 8 минути от възлагането на сигнала линейката ще трябва да стигне до пациенти в състояние, което застрашава живота им. Това предвижда нов идеен проект за стандарт в спешната медицина, подготвен от Министерството на здравеопазването.

Нуждаещите се от спешна помощ ще бъдат сортирани с три кода – червен за критичните случаи, жълт за нестабилните и зелен за стабилните пациенти. В зависимост от опасността линейките ще трябва да се отзоват на сигналите между 8 и 20 минути. До осем минути линейката трябва да е при човек с червен код, между 8 и 20 минути – при тези с жълт код, а за тези с код зелено, при които спешността е минимална, се допуска линейката да се отзове за между 20 и 120 минути, пише "Медияпул". 

С новия стандарт е съставена и много ясна карта, по която на базата на въпроси и наличие на определени симптоми пациентът да бъде категоризиран. Включени са въпросници, оценяващи спешността на пациента при над 40 състояния, сред които различни травми, болки, изгаряния и др.

Разписано е какъв екип следва да се отзове на различните сигнали според тяхната тежест – дали да присъства лекар в екипа или не, дали екипът да е реанимационен и т.н.Дава се принципна дефиниция на това кой пациент и кое състояние са спешни. Разписани са основни витални параметри, както и стойности и дози на лекарствени средства в спешната педиатрия.

Заложено е изискване дори за това колко квадратни метра трябва да е чакалнята на спешното отделение според това какъв е годишният прием на пациенти. Стандартът гарантира оказването на помощ на всички спешни пациенти, независимо от техния пол, възраст, религия, гражданство, националност, местоживеене, социален, здравноосигурителен или здравнозастрахователен статус.

След пристигането на линейката на мястото на инцидента, екипът трябва да организира транспортирането на пациента до лечебно заведение, ако се налага, максимум до 10 минути. Освен това стандартът казва на какви условия трябва да отговарят спешните отделения на лечебните заведения, за да имат съответно най-високото трето ниво на компетентност или по-ниските второ и първо.

В случай, че спешният пациент се намира в лечебно заведение с неадекватно за състоянието му ниво на компетентност и състоянието му не позволява да се осигури вторичен транспорт, въпреки нуждата от такъв, лечебното заведение е длъжно да осигури максималния възможен обем от животоспасяващи и стабилизиращи диагностично-терапевтични дейности в рамките на своята компетентност и по възможност присъствие или консултация от републикански консултант по съответната специалност.

Стандартът въвежда и изисквания за това колко големи трябва да са различните помещения в спешните отделения като чакалня, регистратура, тоалетна за посетители, помещението за охраната и др.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама